Thursday, August 27, 2009

Tart Nenas Gebu



Tart Nenas Gebu, resipi dari Princessharyati. Resipi asalnya disini http://princessharyati.blogspot.com/2007/11/tart-nenas-gebu.html. khabarnya ni secret recipe bonda Yatt.Tat ni sangat sedap dan gebu.Rasanya tambah istimewa bila menggunakan butter SCS.

Tat ni edisi khas untuk adik tersayang,yang berangkat ke India pada 25 Ogos yang lepas untuk pengajian perubatan di sana.( Semoga berjaya mencapai cita-cita, kami doakan kejayaanmu, dik) . Kemungkinan besar dia tak kan jumpa tart begini di sana, jadi kuih ni buat sebagai bekal.

Saya mencuba resipi tat dari Princessharyati dan Jassdeep, dan mendapati kedua-dua resipi ni menghaslkan tat yang gebu dan sedap, dengan rasa yang hampir sama. Semua yang merasa kata sedap, dan

3 comments:

anese

kak za..butter scs mmg sedap wpun packagingnya tak cun..sy kalu sapu kat roti je pun berulang2 mkn...hehe...

Azita

dah mula buat kuih raya dah! sedap nampaknya tat nenas tu...

zaliana

anese..hehe betui..betui..kak za pun suka jugak :D


azita: kuih raya tu dah habis..kena buat edisi lain untuk raya pulak :D