Friday, May 29, 2009

Onde-onde




Hari ini...kita biarkan gambar ini saja yang berbicara..ececece :D
Bicara tentang tepung pulut,gula manisan, daun pandan dan kelapa parut segar.Gabungan bahan-bahan yang akhirnya menjadikan ia kuih tradisional yang dipanggil Buah Melaka atau Onde-onde. selamat menjamu mata.
Sekian

5 comments:

blogresipi

Sedap pulak tengok onde-onde ni (sambil teringat tepung pulut dalam kabinet kat dapur tu..boleh jgk buat ni :p)...

Azita

onde2 ni pun boleh dipelbagaikan. selain tepung pulut, leh gak buat dgn keledek. sedapnya tengok zaliana punya onde2...

adianiez AIDA

Aida pernah buat onde2 ni... lebih gula nyer. sedap... kalau buat kuih-muih ni biasa nyer join venture dgn adik. kat umah mak...

Dayang

dyg suka onde2,kat swk inti nye gula apong/anau + kelapa slrrppp

zaliana

blogresipi:
Dah ada tepung pulut tu, apa lagi...meh buat onde-onde

Azita:
eh, boh keledek pun boleh yek? menarik ni!!!

Aida:
Suka kuih tradisional jugak ke? za suka makan kuih2 begini :D
Dayang:
gula apong tu, katanya sedap ekk..tak pernah rasa lagi ni!!!