Sunday, May 10, 2009

Let's Spell The Words On Bread

Antara cara yang boleh dipraktikkan untuk galakkan anak belajar mengeja-dalam suasana yang lebih santai dan menyeronokkan.Tapi pastikan anak tidak berada dalam suasana tertekan atau terlalu lapar. Kesian pula nanti..kalau lapar sangat tentu tak boleh tumpu perhatian kan..



Eja jangan tak eja..lambat eja lambatlah boleh makan roti tu..hai bukan main dekat lagi tenung tu... :D

6 comments:

anese

seronokkan bila anak dah pandai baca...
hmm mmg good idea yg bleh dipraktikkan!!

CT Delima

Za...ni satu idea yang menarik tau.bagus lah..lain kali nak cuba gak lah buat cam tu.buat anak2 suka makan sambil belajar gak kan hehehe

Diesha

bagusla..hehe kang nak tryla..kebetulannya tengah pekse ni hehe....bagusnya....

Jun

sian plak za akak tgk..x leh makan trus, hahaha...

aida

kak, saya da buat da ...

saya buat roti telur. roti tu saya potong 4, salut kan telur and goreng. tiap satu roti kenit tu, saya tulis kan huruf. ikut silibus nurin belajar kat tadika.

saya tulis dgn sos.
jenuh saya dok tulis...
dpt sebut [anak sebut kaedah fonetik], baru makan...

excited nurin! syuhada pun ikut, cuma syuhada punyer roti saya buat shapes, bukan huruf...

zaliana

Anese..anak kak za ni belum pandai membaca lagi...baru dok belajar cara sebutan aje..tu yang kak za tulis tu homework..cikgu suruh balik eja :D

CT Delima
Ya, cubalah..guna sos tomato pun boleh juga..boh dalam piping beg..kalau tak ada piping beg, boh dlaam plastik,gunting sikit kat hujungnya tu :D

Diesha
Ya, minggu depa dia nak periksa..ni dok pikir cara lain pulak nak kasi dia baca buku secara tak sengaja..hehehhe
Kak Jun
hehe to motivasi soh cepat baca..tapi aklau dah tak tahan sgt..makan lerrr :P

Aida
wah! bagus nya..akak rasa kan..lepas ni nak lukis cantik2 lah pulak... hihihi