Friday, March 5, 2010

Creamy Potato Croquettes



Potato Croquette yang sedap, jadi bekal Faris ke sekolah hari ni...memang benar bagai disangka, dia akan suka..entah2 kena buat lagi esok lusa...mari semak resipi ni di myresipi..terima kasih Yani, untuk resipi ini..

Semalam saya buat triple adunan dari resipi asal. Untuk breadcrumb..mula-mula saya buat breadcrumb sendiri..hasilnya tak nampak crumble lah..dan ia macam lembik kat luar..saya celup pulak dalam tepung kfc..haa..hasilnya macam kat bawah.ala-ala bergedil pulak kan.Tapi masih tak puas hati lagi lah.Saya rasa kalau pakai ready made breadcrumb mesti jadi lebih crunchy dan nampak cantik mcm Yani buat.Saya pergi beli Serbuk Roti Rangup Jepun brand Nona...haaaaaaa...barulah saya puas hati jadik macam gambar kat atas tu..sapa yang nak cuba bolehla semak resipi di sana ya..sila..sila


Potato Croquette salut tepung kfc

2 comments:

kak ina kl

salam zai...nak buat ni tapi tak terbuat lagi..masuk list dulu lah..

Chah

erm..kalu asik tak jadi jek, kena berapa kali le ulang alik ke kedai? huhu..pasta ABC tu mmg besh...dulu menda alah tu la yg menjadi makanan anak saya yg sulung tu sebagai pengganti karbo sbb sampai sekarang dh 11 thn tk penah/tknak makan nasi..huhu...