Monday, August 13, 2007

Roti Oat




Roti Oat.. buat khas untuk makan dengan Chicken Pot Pies. Resipi asal salin dari TV masa muda-muda dolu-dolu..time belum kawin dulu. Tapi masa diuji di dapur sendiri adunan macam lembiknya Siapa yang salah ni? Salah salin ker salah chef dalam tv tuh? Ehe he ngaku jer lah salah salin kot..Terpaksalah dimodified dan ditambah bahan secukup rasa. Ini kali kedua guna resipi ni.

Ni respi dia...

120 gram quaker oat
210 gram tepung roti
200 ml susu rendah lemak
1 biji telur
1 sudu teh yis kering
1 sudu besar gula
1/2 sudu teh garam
1 sudu teh bread improver
1 sudu besar lemak sayur.

Cara-cara

1)Masukkan semua bahan dalam breadmaker.

2)Keluarkan, lepas tu uli kecil-kecil dan biarkan dia naik sekejap.

3)Sapu kan sedikir telur kuning di atasnya.

4)Bakar hingga masak.Dah masak, keluarkan dan sapu dengan mentega. Sedia dimakan

1 comments:

nashwaadiva

nak beli bread maker? baguih beli sipembuat roti yang pandai buat roti oat.kan?